Parę tygodni temu zrealizowaliśmy instalację szlabanów na jednym z obiektów należących do KGHM, w którym wykorzystaliśmy szlabany Bam Bormet MCS58 z płotkiem na ramieniu (firanka pod i na ramieniu).
Inwestor oczekiwał instalacji szlabanów, które będą bardzo dobrze widoczne dla kierowców ciężarówek. Użytkownicy szlabanów wiedzą o tym, że kierowcy samochodów ciężarowych często taranują szlabany, których ramiona są dla nich niewidoczne z poziomu kabiny.
Dokumentację budowlaną przygotowało biuro projektowe, które po rozmowach z nami zaproponowało klientowi szlaban z płotkiem na ramieniu. Taka konstrukcja na ramieniu zapewnia właściwą widoczność dla kierowców oraz ogranicza możliwość przejścia pod i nad ramieniem. Tym samym zapewnia większą szczelność niż tradycyjne szlabany z firankami.
Dodatkowo, żeby zwiększyć widoczność szlabanów, zostały one zainstalowane na fundamentach wyniesionych około 1 metra powyżej poziomu jezdni.
Konstrukcja płotku w szlabanach Bam Bormet MCS58 jest o wiele bardziej solidna niż w większości produktów konkurencyjnych.
