Zapory antyterrorystyczne

Zapory antyterrorystyczne i inne produkty z grupy HVM (Hostile Vehicle Mitigation) to od wielu lat ważny segment naszej działalności. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i nie ograniczamy się do standardowych rozwiązań. Niezależnie czy są to szlabany parkingowe, inna automatyka parkingowa czy zapory antyterrorystyczne, oferujemy klientom najlepszy produkt. Wśród naszych rozwiązań terrorystycznych znajdują się też elementy małej architektury, czyli na przykład ławki antyterrorystyczne.

Zamów wytrzymałe zapory antyterrorystyczne

Zapory antyterrorystyczne to produkty zaprojektowane w celu zabezpieczenia m.in. obszaru miejskiego, baz wojskowych i wjazdów na teren firmy. Bariery antyterrorystyczne pozwalają na zatrzymanie pojazdu i ochronę przed wtargnięciem na zabezpieczany obszar. Istnieją różne rodzaje rozwiązań antyterrorystycznych, takie jak:

Naszymi współpracownikami są tylko najlepsi producenci barier antyterrorystycznych. Oferujemy zarówno stałe, jak i mobilne zapory antyterrorystyczne wysokiej jakości.

W 2011 roku otrzymaliśmy certyfikat NCAGE (NATO Commercial and Government Entity Code), co łącznie z dużym doświadczeniem potwierdza naszą wiarygodność w zakresie projektowania, dostawy i montażu automatycznych zapór antyterrorystycznych. Skorzystaj z naszych usług.

Doświadczenie

Lista wybranych realizacji zapór antyterrorystycznych

Posiadamy prawdopodobnie największe doświadczenie w Polsce w instalacji zapór antyterrorystycznych. Jako firma wykonująca montaż lub bezpośrednio nadzorująca realizowane prace przeprowadziliśmy instalację ponad sto zapór będących samodzielnymi zabezpieczeniami antyterrorystycznymi lub elementów wchodzących w skład ochrony liniowej obiektów strategicznych, w tym kilkadziesiąt w najwyższych klasach ochrony M40 i M50.

Wykonywaliśmy instalacje wymagające przygotowania projektów budowlanych, opracowania projektu zastępczej organizacji ruchu (wraz z uzgodnieniami z policją), pozyskania pozytywnej opinii konserwatora zabytków, projektami branżowymi (odtworzenia nawierzchni, zabezpieczenia ścian wykopu, branży elektrycznej). Niektóre nasze projekty realizowane były pod nadzorem konserwatora zabytków.

Wybrane realizacje

  • drogowe przejście graniczne w Hrebennem – montaż 7 zapór antyterrorystycznych w klasie M50 (K12) z odtworzeniem nawierzchni w ciągu drogi krajowej nr 17
  • Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie – montaż 15 zapór w klasie M30 (K4) i M50 (K12)
  • Ambasada Federacji Rosyjskiej w Polsce – zapora road blocker
  • Polskie LNG SA – dwie zapory road blocker
  • Praha (Czechy) – montaż 27 zapór antyterrorystycznych w klasie M30 (K4)
  • Plzno (Czechy) – montaż 25 zapór antyterrorystycznych w klasie M30 (K4)
  • Zapora wodna w Niedzicy – montaż 4 zapór antyterrorystycznych w klasie M30 (K4)
  • Poznań – montaż 15 zapór antyterrorystycznych w klasie M30 (K4), M40 (K8) i M50 (K12)
  • Sosnowiec – montaż 21 zapór antyterrorystycznych w klasie M30 (K4) i M40 (K8)
  • Lublin – montaż 6 zapór antyterrorystycznych w klasie M50 (K12)
  • Rybnik – montaż 16 zapór antyterrorystycznych w klasie M30 (K4) i M40 (K8)
  • Ruda Śląska – montaż 6 zapór antyterrorystycznych w klasie M30 (K4) i M40 (K8)
  • Szczecin – zapora antyterrorystyczna road blocker w klasie M40 (K8)
  • Elementy ochrony liniowej kompleksu wojskowego w Redzikowie k/Słupska (budowa elementów tarczy antyrakietowej)
  • Elementy ochrony liniowej na sześciu bramach Terminala LNG w Świnoujściu (23 zapory 150 kJ)
  • Słupy stałe i demontowalne antytaranowe (28 słupów 250 kJ)
  • Słupy stałe zabezpieczające na poziomie +3 parkingu (60 słupów 150 kJ)
  • Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Drawsku Pomorskim
  • Zapory na wjeździe głównym na teren PKN Orlen SA w Płocku

KOMPLEKSOWA REALIZACJA W CAŁEJ POLSCE

Wykonujemy projekty w zakresie instalacji zapór antyterrorystycznych na terenie całego kraju. Od opracowania koncepcji i projektu budowlanego, przez kompleksowy montaż, serwis i konserwację.

Najpopularniejsze rozwiązania antyterrorystyczne

Nasza oferta
Bollardy (automatyczne słupy antyterrorystyczne)

Bollardy (automatyczne słupy antyterrorystyczne)

Słupy antyterrorystyczne (bollardy) zapewniają wysoką ochronę obiektu, a jednocześnie umożliwiają ruch pieszych. Główne miejsca zastosowań to centra handlowe, promenady, stadiony, centra sportowe, lotniska i porty. Najczęściej wymagają dużej głębokości instalacji, nawet do 2.1 m.
Słupy antyterrorystyczne
Road blockery

Road blockery

Zapory typu road blocker zaprojektowane zostały do zapewnienia ochrony na bardzo wysokim poziomie nie tylko dzięki wytrzymałości na uderzenie, ale również dzięki zajmowaniu przez barierę prawie całej szerokość pasa ruchu. Standardowa głębokość osadzenia zapory w gruncie to ok. 150 cm.
Road blocker
Słupy antyterrostyczne stałe

Słupy antyterrostyczne stałe

Antyterrorystyczne słupy stałe czyli pachołki antytaranowe, bollardy, stanowią uzupełnienie ochrony liniowej stref wymagających szczególnego zabezpieczenia. Słupy te stosowane są do oddzielenia strefy i zapobieganiu wtargnięciu pojazdów na promenady, targowiska, itp.
Słupy stałe antyterrorsytyczne
Szlabany antyterrorsytyczne

Szlabany antyterrorsytyczne

Szlabany antyterrorystyczne posiadają wygląd typowy dla szlabanów parkingowych, jednak ich specjalna konstrukcja pozwala zatrzymać ciężarówkę rozpędzoną do 80 km/h.
Szlabany antyterrorystyczne
Bramy antyterrorystyczne

Bramy antyterrorystyczne

Korzyścią ze stosowania bram antytaranowych, bramy typu V-Gate, jest szybkość działania i zdolność do zatrzymywania nie tylko samochodów, ale również motocykli i pieszych, co zapewnia wyraźną przewagę nad innego typu zaporami HVM.
Bramy antyterrorystyczne
Mała architektura antyterrostyczna

Mała architektura antyterrostyczna

Zabezpieczenia antyterrorystyczne przestrzeni miejskich - ławki antyterrorystyczne, donice, stojaki rowerowe w klasie ochrony M30, M50, PAS68, IWA-14
Produkty niestandardowe

Produkty niestandardowe

Zapory antyterrorystyczne do płytkiego montażu czy instalacji nawierzchniowej z certyfikatami w klasie M30, M40 i M50. Posiadamy zapory antyterrorystyczne z certyfikatem po teście wymagające fundamentu o głębokości zaledwie 25 cm oraz zapory w klasie ochrony M30 wymagające tylko 15 cm fundamentu.
Projekty i koncepcje

Projekty i koncepcje

Zleć nam opracowanie koncepcji i projektów zabezpieczeń antyterrorystycznych

Zapory z testem zderzeniowym czy certyfikatem producenta?

Jakie wybrać zapory antyterrosytyczne

Jakie wybrać zapory? Certyfikowane, bez certyfikatu, w klasie K4, M50, PAS 68, H40, a może IWA-14? Z dodatkowym parametrem P1? Co oznacza ta terminologia i jaką klasę ochrony wybrać dla Twojego projektu?

Zapora antyterrorystyczna z certyfikatem wydanym po teście zderzeniowym (ang. Crash-rated)

To zapora, która została przetestowana i certyfikowana przez agencję certyfikującą, taką jak np. DoS, DOD, ASTM, BSI.

Wystawienie certyfikatu jest potwierdzeniem spełnienia określonych norm i produkcji bariery według określonego standardu. Nie musi jednak oznaczać, że produkt certyfikowany zapewnia większą odporność niż zapory niecertyfikowane. Należy pamiętać, że najczęściej testowi został poddany jeden z produktów w danym typoszeregu. Na przykład z określonego modelu zapory test został wykonany dla wersji o szerokości 3.0 metra.

Spotykane są przypadki używania terminu „zapora certyfikowana” do opisu produktów, które nie zostały przetestowane lub nie zostały certyfikowane przez niezależne agencje. W razie wątpliwości należy poprosić o kopię certyfikatu bezpośrednio od jednostki certyfikującej.

Zapory antyterrorysytyczne bez certyfikatu zderzeniowego (ang. Non-crash tested, engineer-rated)

To bariery, które zostały zaprojektowane, przebadane i zatwierdzone przez uprawnionego inżyniera. Najczęściej do wystawienia takiej oceny wykorzystuje się specjalistyczne programy modelowania komputerowego. Niektóre produkty poddawane są analizie strukturalnej w celu określenia wytrzymałości, a inne są zaprojektowane w oparciu o projekt i testy podobnych produktów. Odpowiedni certyfikat wydaje producent, w którym deklaruje odporność na uderzenie danej zapory antyterrorystycznej.

Nie oznacza to, że zapory bez certyfikatu wydanego na podstawie pozytywnego wyniku testu zderzeniowego posiadają niższy parametr wytrzymałości. Natomiast certyfikaty wydane przez niezależne jednostki testujące są dokumentem o wyższej randze wiarygodności niż dokument wydany przez producenta.

Klasy ochrony

Omówienie najważniejszych klas - PAS68, ASTM, DoS, IWA-14

DoS (K4, K8, K12)

Podstawą tej klasy ochrony jest norma SD-STD-02.01 wydana przez Department of Defense (Departament Obrony USA). Do przeprowadzenia testu wykorzystuje się pojazd o masie 6810 kg. Wartość ratingu zależna jest od prędkości pojazdu w chwili uderzenia:

  • K4 = 50 km/h (30 mph)
  • K8 = 65 km/h (40 mph)
  • K12 = 80 km/h (50 mph)

Dodatkowy parametr „L” podawany przy certyfikacie wskazuje zasięg penetracji podwozia pojazdu od bariery po uderzeniu:

  • L3 = 0,915 m (3 stopy) lub mniej
  • L2 = od 0,915 m do 6,1 m (3-20 stóp)
  • L1 = od 6,1 do 15,3 m (20-50 stóp)

Obecnie norma DoS została zastąpiona odpowiednikami takimi jak ASTM, PAS68, IWA-14.

ASTM (M30, M40, M50)

Norma F 2656-07 opracowana została przez ASTM International Designation. Określona klasa ochrony zależna jest od typu pojazdu użytego do przeprowadzenia testu:

  • Mały samochód osobowy (C) (1102 kg, 2430 lbs):
    • C40 (40 mph) (38.0-46.9 mph)
    • C50 (50 mph) (47.0-56.9 mph)
    • C60 (60 mph) (57.0mph-above)
  • Pickup (P) (2300 kg, 5070lbs):
    • PU40 (40 mph) (38.0-46.9 mph)
    • PU50 (50 mph) (47.0-56.9 mph)
    • PU60 (60 mph) (57.0-above mph)
  • Ciężarówka o średniej wadze (M) (6800 kg, 15 000lbs):
    • M30 (30 mph) (28.0-37.9 mph)
    • M40 (40 mph) (38.0-46.9 mph)
    • M50 (50 mph) (47.0-above mph)
  • Pojazd ciężarowy (H) (29484 kg, 65 000lbs):
    • H30 (30 mph) (28.0-37.9 mph)
    • H40 (40 mph) (38.0-46.9 mph)
    • H50 (50 mph) (47.0-above mph)

Dodatkowy parametr „P” wskazuje zasięg penetracji podwozia pojazdu od bariery po uderzeniu:

  • P1 <1 m (3,3 ft)
  • P2 1,01 do 7 m (3,31 do 23,0 stopy)
  • P3 7,01 do 30 m (23,1 do 98,4 stóp)
  • P4 30 m (98 ft) lub większy

Przykład: Zapora M30 P1 została zaprojektowana, aby zatrzymać ciężarówkę o średniej wadze (M) rozpędzoną do 50 km/h (30 mph), z penetracją poniżej 1 m.

PAS68

PAS 68 jest najnowszym dokumentem normalizacyjnym dotyczącym barier antyterrorystycznych. Zbiór specyfikacji określony w PAS68 stał się w Wielkiej Brytanii standardem dla przemysłu zabezpieczającego oferującego urządzenia mające na celu ograniczenie ataku przy wykorzystaniu pojazdów (ang. HVM). PAS68 jako dokument normalizacyjny rozwijany jest przez BSI Group (British Standards Institution).

Uzupełnieniem specyfikacji PAS68 jest zbiór dokumentacji PAS69 wydanych przez BSI, który dostarcza wytyczne dotyczące instalacji produktu.

Specyfikacja PAS68 zapisana w postaci kodu definiuje typ pojazdu, jego masę podczas testów, prędkość uderzenia oraz inne elementy, które powinny zostać zarejestrowane podczas testu (np. kąt uderzenia). Jeżeli test zakończył się wynikiem pozytywnym mierzy się odległość penetracji podwozia od bariery. Zmierzona zostaje również zakres rozrzutu większych fragmentów pojazdu, ponieważ w przypadku niektórych instalacji może to mieć znaczenie. Tak wykonane pomiary dostarczają docelowemu użytkownikowi lub projektantowi zabezpieczeń wskazówki, który model bariery jest najbardziej odpowiedni dla danego obiektu.

Certyfikat PAS68

Urządzenia posiadające pozytywny wynik testu zgodnie ze standardem PAS68 otrzymuje 5-7-cyfrowy kod klasyfikacji ułatwiający identyfikację właściwości produktu.

Należy pamiętać, że certyfikowane bariery wymagają odpowiedniej instalacji dostosowanej do typu gruntu i warunków otoczenia.

IWA 14-1

IWA 14-1: 2013 to specyfikacja opracowana przez International Workshop Agreement określająca zasadnicze wymagania dotyczące skuteczności ochrony dla barier zabezpieczających przed atakiem z wykorzystaniem pojazdów oraz metodykę oceny skuteczności ochrony w przypadku uderzenia przez pojazd testowy, który nie jest napędzany przez człowieka.

Specyfikacja IWA 14-1 definiuje typ pojazdu, jego masę podczas testów, prędkość uderzenia, specyfikę pojazdu oraz inne elementy, które powinny zostać zarejestrowane podczas testu. Jeżeli test zakończył się wynikiem pozytywnym mierzy się odległość penetracji podwozia od bariery. Zmierzona zostaje również zakres rozrzutu większych fragmentów pojazdu, ponieważ w niektórych instalacjach może to mieć znaczenie.

Certyfikat IWA 14-1

Należy pamiętać, że certyfikowane bariery wymagają odpowiedniej instalacji dostosowanej do typu gruntu i warunków otoczenia.

Stan obecny

Uwzględniając ostatnie zmiany w specyfikacjach testów zderzeniowych oraz decyzje organów odpowiadających za bezpieczeństwo można przyjąć, że w chwili obecnej obowiązują następujące standardy:

  • amerykański – ASTM F2656-15
  • międzynarodowy – ISO IWA 14-1 i 14.2

Zdjęcia z naszych realizacji

 

Słupy antyterrorystyczne
Instalacja słupów antyterrorystycznych przed centrum handlowym w Poznaniu

Słupy antyterrorystyczne
Podawanie betonu na poziom +3 parkingu, na którym instalowane były słupy antytaranowe

Montaż zapór antytaranowych
Przygotowanie zbrojenia w warstwie ścieralnej

Montaż słupów antyterrorystycznych
Słupy antytaranowe

Montaż zapór antyterrorystycznych
Zapora road blocker

Słupy antyterrorystyczne
Słupy antyterrorystyczne przed wejściem do centrum handlowego w Rybniku

Słupy antyterrorystyczne
Słupy antytaranowe na obiekcie przemysłowym

Słupy antyterrorystyczne
Zapora road blocker z płytkim montażem

Słupy antyterrorystyczne
Zapory antyterrorystyczne na przejściu granicznym

Słupy antyterrorystyczne
Stałe słupy antyterrorystyczne w klasie K4/M30. Instalacja w Pradze (Czechy)

Słupy antyterrorystyczne
Słupy antyterrorystyczne stałe i automatyczne w parku przy Pałacu w Wilanowie

Słupy antyterrorystyczne
Słupy antyterrorystyczne w Poznaniu

Słupy antyterrorystyczne
Zapory antyterrorystyczne na zaporze wodnej w Niedzicy

Słupy antyterrorystyczne
Słupy antyterrorystyczne, Ruda Śląska

Słupy antyterrorystyczne
Zapora road blocker do płytkiego montażu, Szczecin

Chcesz dowiedzieć się więcej o zabezpieczeniach antyterrorystycznych?