Zapory road blockerZapory typu Road Blocker zaprojektowane zostały do zapewnienia ochrony na bardzo wysokim poziomie nie tylko dzięki wytrzymałości na uderzenie, ale również dzięki zajmowaniu przez barierę prawie całej szerokości pasa ruchu.

Większość zapór typu road blocker projektowana jest w klasie ochrony M40 lub wyższej, czyli zapewniają ochronę obiektów nawet przed rozpędzonymi ciężarówkami. W naszej ofercie posiadamy zapory certyfikowane (po teście) w klasie M50 oraz zapory w klasie ochrony H30 (odporność na uderzenie pojazdu ciężarowego o masie 29484 kg, rozpędzonego do 30 mph (ok. 38 km/h).

Instalacja zapór road blocker wymaga uwzględnienia szczególnych wymagań, które w części przedstawione zostały poniżej. Każdorazowo zachęcamy do kontaktu z nami w celu przygotowania oferty i zapewnienia wsparcia projektowego.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze zapory

Przy wyborze zapory road blocker należy wziąć pod uwagę następujące aspekty:

  • Zapora road blockerInfrastruktura podziemna i głębokość osadzenia zapór w gruncie:
    Niektóre modele mogą wymagać instalacji podziemnej sięgającej ok. 150 cm w gruncie. Jeżeli podziemna infrastruktura na to nie pozwala należy wybrać zapory road blocker wymagające płytkiego montażu. Dostępne są modele, które do poprawnej instalacji wymagają zaledwie 21 cm (w klasie ochrony M40).
  • Niezbędna ilość miejsca do instalacji zapory:
    Instalacja zapory road blocker wymaga dużej ilości miejsca. Na przykład instalacja zapory o szerokości 3.0 m wymaga do instalacji przestrzeni o wymiarach ok. 4.0×4.5 m (zależnie od modelu).
  • Lokalizacja szafy sterującej:
    Szafa sterująca zaporą powinna znajdować się w niedużej odległości od miejsca instalacji zapory. W przypadku niektórych modeli szafa sterownika może mieć wymiar nawet 60x100x180 cm. Niektóre modele wymagają tylko połączeń elektrycznych między szafą a zaporą, w innych konieczne jest ułożenie przewodów hydraulicznych.
  • Większość zapór road blocker wymaga zasilania elektrycznego trójfazowego i napięcia 400V

Typy zapór road blocker

Zapory road blocker można podzielić na następujące typy:

  • ze względu na mechanizm:
    • z wbudowaną pompą w zaporze
    • z zewnętrznym agregatem hydraulicznym
  • ze względu na klasę odporności i normy odniesienia:
    • wg ASTM: M30, M40, M50, H30
    • wg DoS: K4, K8, K12
    • wg PAS68
    • wg IWA
  • według głębokości osadzenia w gruncie:
    • standardowy montaż, który wymaga wykonania fundamentu, w zależności od typu zapory wymaga ok. 140-170 cm głębokości
    • płytki montaż, dla którego głębokość fundamentów nie przekracza 20-40 cm
  • ze względu na panel przedni
    • z panelem przednim w formie sztywnej blachy lub tzw. żaluzji
    • bez panelu przedniego

Zapory road blocker

Zalety i wady

Zalety:

  • zabezpiecza prawie całą szerokość pasa ruchu
  • uniemożliwia przekroczenie linii zapory przy pomocy motocykla
  • niektóre modele wymagają mniejszej głębokości osadzenia (zaledwie 21 cm) niż słupy automatyczne chowane w ziemi
  • w przypadku szerokich przejazdów jest tańszym rozwiązaniem niż instalacja zespołu słupów automatycznych

Wady:

  • wymaga dużej powierzchni do instalacji (nawet 18 m2 dla zapory o szerokości 3.0 m)
  • większość modeli do optymalnej pracy wymagają instalacji elektrycznej 3-fazowej
  • wyraźnie utrudnia ruch pieszych w obrębie zapór (może być również zaletą)


Chcesz dowiedzieć się więcej o zaporach road blocker?