Na system zajętości miejsc parkingowych składa się wiele urządzeń, opartych na najnowocześniejszych technologiach. Niezależnie od tego, czy jest to system zajętości parkingu zadaszonego, czy otwartego musi być niezawodny i bezpieczny dla użytkownika.

Oferowane przez nas profesjonalne systemy parkingowe, do których należą między innymi systemy zajętości parkingu czy szlabany sprawdzają się w coraz większej ilości nowo powstających zabudowań i są chętnie wybierane przez deweloperów. Firma Szymkowiak gwarantuje najlepszej jakości systemy, które są bezawaryjne i z wysoką skutecznością pokazują poziom wypełnienia parkingu, umożliwiając swobodny wjazd i zaparkowanie. Każde urządzenie wchodzące w skład systemu jest oparte na najwyższej jakości urządzeniach i technologiach, które cechuje wysoki stopień trwałości przez wiele lat.

Dowiedz się, jak działa system zajętości parkingu

  1. Jak działa system zajętości parkinguPrzed wjazdem na parking kierowca jest informowany ile wolnych miejsc dostępnych jest na każdym z poziomów/stref parkingu. Wolne miejsca oznakowane są zieloną sygnalizacją świetlną.
  2. Kiedy kierowca znajdzie wolne miejsce i zaparkuje sygnalizator zmieni kolor na czerwony.
  3. Oprogramowanie ParkManager zapewnia nadzór i możliwość zarządzania całym systemem ParkHelp i może być integrowane z innymi systemami.
  4. Gdy pojazd zwolni miejsce parkingowe sygnalizator ponownie zmieni kolor na zielony, wskazując innym kierowcom wolne miejsce.

System naprowadzania na wolne miejsca parkingowe jest niezwykle intuicyjny i bardzo ułatwia parkowanie kierowcom, zwłaszcza w wielkich centrach handlowych, na lotniskach lub w miejscach, gdzie występuje duże natężenie pojazdów i gdzie trudno dostrzec miejsce do parkowania.

Podstawowe elementy systemu zajętości parkingu

Sensory

SensorCzujniki systemu zajętości ParkHelp instalowane są nad każdym miejscem parkingowym podczas prostego i szybkiego montażu. Urządzenie wykorzystuje ultradźwięki do wykrywania obecności pojazdu i informowania o stanie miejsca parkingowego (wolne lub zajęte).
Sensor, czujkaCzujka w celu uzyskania prawidłowej detekcji czujnika wykorzystuje specjalną metodykę, która wyklucza błędy spowodowane zakłóceniami pochodzącymi od innych sensorów. Ponadto, wszystkie urządzenia w jednej grupie połączone są wspólnym przewodem, który zapewnia zasilanie i transmisję danych (co znacznie ułatwia montaż i ogranicza koszty inwestycji).

Pobierz kartę katalogową: [Czujniki obecności pojazdu]

Sygnalizatory

SygnalizatorZadaniem sygnalizatorów jest wskazanie kierowcom czy miejsce parkingowe jest wolne czy zajęte. Pozwala to na określenie statusu miejsca parkingowego już z dużej odległości, bez konieczności wjazdu w alejkę.

Sygnalizatorygnalizatory instalowane są nad każdym z miejsc parkingowych. Układ elektroniczny sygnalizatora zawiera złącze RJ-11 do komunikacji z sensorem oraz 8 zielonych lub niebieskich LED i dodatkowo 6 diod czerwonych.

Wbudowane diody LED o wysokiej intensywności zapewniają odpowiednią relację między jasnością a zużyciem energii. Z kolei sensor odpowiedzialny jest za zarządzanie intensywnością światła oraz załączanie lub wyłączanie poszczególnych diod LED. Przy zastosowaniu specjalnej metodologii system pozwala na optymalizację zużycia energii. Operator systemu może załączyć lub wyłączyć diody w sygnalizatorach wskazując w ten sposób status miejsca jako wyłączone z użytkowania lub zarezerwować miejsce (sygnalizator świeci w kolorze czerwonym, nawet jeżeli sensor wykryje brak pojazdu na miejscu parkingowym).

Przy zastosowaniu specjalnej metodologii system pozwala na optymalizację zużycia energii. Operator systemu może załączyć lub wyłączyć diody w sygnalizatorach wskazując w ten sposób status miejsca jako wyłączone z użytkowania lub zarezerwować miejsce (sygnalizator świeci w kolorze czerwonym, nawet jeżeli sensor wykryje brak pojazdu na miejscu parkingowym).

Pobierz kartę katalogową: [Sygnalizatory obecności pojazdu]

Dynamiczne wyświetlacze strefowe

System zajętości parkinguSystemy zajętości parkingu
Wyświetlacze znajdują zastosowanie przy wjazdach na parking, przejazdach na kolejne poziomy parkingu oraz jako wskaźniki zajętości poszczególnych stref. Informacja o statusie zajętości podawana jest w czasie rzeczywistym. Tablice wyposażone są w diody LED o wysokiej intensywności świecenia z możliwością jej regulacji.

Zależnie od dostępności miejsc parkingowych wyświetlacze mogą sygnalizować strzałką oczekiwany kierunek jazdy lub w przypadku braku miejsc wyświetlać znak krzyża w kolorze czerwonym do wskazania strefy zajętej lub wyłączonej z ruchu.

Pobierz kartę katalogową: [Wyświetlacze dynamiczne, alejkowe, piętrowe]

Tablice główne przy wjeździe

Tablica zajętości parkinguSystemy zajętości parkingu
Przy wjeździe na parking instalowane są tablice zbiorcze informujące o ilości wolnych miejsc na poszczególnych poziomach parkingu lub innych wydzielonych strefach. Przekazywane informacje pomagają kierowcom wybrać właściwy wjazd i szybciej znaleźć wolne miejsce parkingowe Zależnie od ilości wierszy tablice mogą przyjmować postać dynamicznych sygnalizatorów instalowanych na maszcie a w przypadku więcej niż pięciu wierszy najczęściej posiadają formę totemu.

Konstrukcja tablicy wykonana jest z metalu, z podświetleniem całości. Wykończenie zgodne z poziomem ochrony IP65 zapewnia odporność na wodę i korozję środowiska morskiego.

Pobierz kartę katalogową: [Wyświetlacze 1-4 wierszowe]
Pobierz kartę katalogową: [Totemy 3-6 wierszowe]

Oprogramowanie

Oprogramowanie ParkManagerSystemy zajętości parkingu
Oprogramowanie ParkManager zbiera wszystkie informacje generowane przez czujniki i umożliwia operatorowi parkingu dokonywanie zmian w konfiguracji elementów systemu w sposób zdalny. Ponadto oprogramowanie przechowuje dane historyczne na temat wykorzystania powierzchni parkingowej w celu łatwiejszego podejmowania decyzji i przewidywania trendów w przyszłości.

ParkManager to unikatowe oprogramowanie, które umożliwia integrację systemów zajętości z parkingów zadaszonych i otwartych oraz przekazywać dane do aplikacji zewnętrznych. Panel kontrolny można dostosować według własnych potrzeb, pozostawiając podgląd tylko najistotniejszych z punktu widzenia użytkownika informacji. Rozszerzenie oprogramowania do wersji Premium pozwoli dodatkowo między innymi na sterowanie oświetleniem zintegrowanym z systemem ParkHelp.

Pobierz kartę katalogową: [Oprogramowanie ParkMananger]

Okablowanie, trasy kablowe, elementy systemowe

Okablowanie systemu zajętości parkinguOkablowanie systemu ParkHelpNie mniej istotnym od powyżej wymienionych elementów systemu zajętości parkingu są okablowanie i trasy kablowe, koncentratory grupowe i koncentratory danych.

Elementem wyróżniającym rozwiązanie ParkHelp są estetyczne i funkcjonalnie zaprojektowane trasy kablowe. W przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań w systemach ParkHelp kable układane są w dedykowanych temu aluminiowych korytach. Zapewnia to nieporównywalnie wyższą estetykę wykonania, a przede wszystkim wymaganą ochronę mechaniczną i szczelność.

Tak wiele korzyści otrzymasz tylko w jednej firmie

Profesjonalnie podchodzimy do proponowanych systemów parkingowych i ogólnie automatyki, dlatego wiele lat doświadczenia i praktyki pozwoliło nam na zdobycie miana lidera w branży. Współpracujemy z najlepszymi producentami, z roku na rok unowocześniając nasze rozwiązania, aby klient był zadowolony z proponowanych usług.

Oferujemy także bardzo atrakcyjną cenę, która idzie w parze z nieporównywalną na rynku jakością. Dlatego, jeżeli zależy Ci na sprawdzonych producentach i wieloletnim działaniu poważnych systemów parkingowych to koniecznie zapraszamy do kontaktu, a szczegółowo przedstawimy ofertę.

Chcesz dowiedzieć się więcej o systemach zajętości parkingu?